تلخ و شیرین زندگیمون

شب و روز در تو عمل مى کنند، تو هم در شب و روز عمل کن، و از تو مى گیرند، پس تو هم از آنها بگیر. امام عـلى (ع)

تلخ و شیرین زندگیمون

شب و روز در تو عمل مى کنند، تو هم در شب و روز عمل کن، و از تو مى گیرند، پس تو هم از آنها بگیر. امام عـلى (ع)

آخرین مطالب
محبوب ترین مطالب

حسرت شیرینی

يكشنبه, ۱۹ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۰۲ ق.ظ

مدتیه بدجوووووووووور در حسرت شیرینی و هله هوله هستم :((((

کاش از اول خودمونو به تغذیه سالم عادت می دادیم :|




قال النَّبِیُّ - صلّی الله علیه و آله - : کُلُوا التُّفاحَ عَلَی الرّیقِ فَإنَّهُ نَصُوحُ المِعدَةِ.

«مکارم الاخلاق، ص 179»

پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: سیب را در حال ناشتا بخورید، زیرا معده را پاکیزه می گرداند.


قال رَسُولُ اللهِ - صلّی الله علیه و آله - : قْتُکُلُوا التَّمْرَ عَلَی الرّیق فَإنَّهُ یَلُ الدُّودَ.

«مکارم الاخلاق، ص 174»

پیامبر اکرم - صلّی الله علیه و آله - فرمود: در حال ناشتا خرما بخورید، زیرا کرم و انگلهای (روده و معده) را می کشد.



قال الامام الصّادق - علیه السّلام - : اَلْجُبُنُ وَ الْجَوْزُ فی کُلِّ واحِدٍ مِنْهُما شِفاءً وَ إنِ افْتَرَقا فی کُلِّ واحِدٍ مِنْهُما داءٌ.

«وسائل الشیعه، ج 17، ح 1»

امام صادق - علیه السّلام - فرمود: اگر پنیر و گردو با هم خورده شوند، در هر کدامشان شفائی است و اگر هر کدام جداگانه خورده شوند، در هر کدامشان درد و مرضی است
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۱۹
asal asali

نظرات  (۳)

۱۹ مهر ۹۴ ، ۱۲:۵۹ فیروزه ای
هانیه عسلی
ممنونم
چقدرقشنگه زیر هر نوشته ای حدیثی میذاری
پاسخ:
خواهش می کنم عزیزم .لطف داری .
ان شالله به این احادیث عمل کنیم
۱۹ مهر ۹۴ ، ۱۳:۲۳ گمـــــــشده :)
مورد اخر خیلی سخت عملی میشه..:|
بعد ما که دیگه با یه دونه سیب و یه خرما سیر نمی شیم...
پاسخ:
یعنی گردو و پنیر رو جدا جدا می خوری؟؟؟
منم گردو رو خالی خالیش دوس دارم ^__^
نه گفته اول صح ناشتا بخورید مثلا موقع نماز صبح اما صبحونه سرجاشه :)
چــــــــــــــــه حدیثایی من فقط قسمت سیبشو عملی کردم :دی

عسلی مویُم تشکر میکنم از بابت حدیثا بخصوص ک نوع گذاشتنش آدمو خسته نمیکنه
پاسخ:
خخخخخخخخخخ
من هر روز صبح فعلا که خرما تو خونمون موجوده خرما رو امتحان می کنم :))
قربون شما .برا خودم این حدیث ها خیلی تاثیر گذار بودن ....

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی